Let op!

Let op! De stratenpagina’s zijn niet meer bijgewerkt sinds de bekendmaking van het ontwerp op 4 april 2023. De beelden op deze stratenpagina kunnen afwijken van het definitieve ontwerp. Bekijk hier het definitieve plan voor de hele wijk.

Straatcluster 5: Burg. Schrevensingel

Voor de Burg. Schrevensingel ligt al een ontwerp voor de aan te leggen snelfietsroute ter hoogte van de Burg. Schrevensingel. De kans doet zich voor om uw straat klimaatrobuuster te maken.

Hoe zijn de plannen tot stand gekomen en hoe ver zijn we nu?

Eind december hebben we tijdens een bijeenkomst samen gepraat over een aantal aspecten van de inrichting van uw straat en het klimaatrobuust maken van de straat. Dit is vertaald in het definitief ontwerp. 
 
Naast de nieuwe inrichting voor de straten is nu ook het beplantingsplan gereed voor de wijk. Van een aantal straten hebben we voorkeuren doorgekregen voor bomen en beplanting. Dit is zo goed als mogelijk verwerkt in het beplantingsplan. 

U kunt reageren op het beplantingsplan tot en met 24 april.

 

Ontwerp Burgemeester Schrevensingel – deel fietsstraat

Voor het deel van de fietsstraat wordt uitgegaan van het definitief ontwerp dat er al lag.

Het profiel ziet er als volgt uit:

  • Een trottoir van 2 meter in trottoirtegels langs de woningen.
  • Een groenstrook aan de zuidkant van ruim 3 meter met nieuwe bomen en onderbeplanting.
  • Rijbaan (fietsstrook) van 4.80 meter. De rijbaan ligt op één oor naar de groenstrook. De uitvoering is in rood asfalt met een rabatstrook aan beide zijden. 
  • Op sommige delen komen langsparkeerplaatsen in het groen. Uitvoering in grasbeton. In een fietsstraat mag niet geparkeerd worden op de rijbaan.
  • De brede groenstrook blijft zoals in de bestaande situatie, maar wordt geschikt gemaakt voor het opvangen van het water. De bestaande bomen blijven, waar mogelijk, staan. In het groen komt een mengsel van bloemrijk grasland met een gemaaid pad. Daarnaast worden er enkele nieuwe bomen toegevoegd. 

Ontwerp Burgemeester Schrevensingel – doodlopend deel 

Voor het doodlopende deel geldt niet het ontwerp van de fietsstraat. Het voorstel voor het profiel ziet er als volgt uit:

  • Een trottoir van 2 meter in trottoirtegels langs de woningen.
  • Een groenstrook van 2.70 meter met nieuwe bomen en onderbeplanting.
  • Rijbaan van 5.20 meter met parkeren op de rijbaan. De rijbaan ligt op één oor naar de groenstrook. De uitvoering is in klinkers. 
  • De brede groenstrook blijft zoals in de bestaande situatie, maar wordt geschikt gemaakt voor het opvangen van het water. De bestaande bomen blijven, waar mogelijk, staan. In het groen kan een mengsel komen van bloemrijk grasland met een gemaaid pad.

Beplanting

Voor de nieuwe bomen en onderbeplanting is een voorstel gemaakt. Hierbij is zo goed als mogelijk rekening gehouden met de voorkeuren van de bewoners. 
De bomen en onderbeplanting die zijn voorgesteld zijn geschikt voor uw straat. We stellen voor om een mix van soorten toe te passen voor meer variatie. 

Laat uw reactie achter over het beplantingsplan.

(Let op: als u hier een reactie achter laat, is dit een open reactie. Uw reactie is zichtbaar voor iedereen en is geen directe vraag aan het ontwerpbureau.)

| Categoriën: Archief | Tags: |

Commentaar

  • Hoi,Nadat we de plannen bekeken hebben, zien we dat er voor onze oprit ook een stuk laag beplanting zit. Zouden jullie deze een beetje kunnen inkorten? Zodat we met de auto de oprit op kunnen?Het gaat om de oprit tussen Burgemeester Schrevensingel 14 & 15. En dan over de oprit van nr. 15Met vriendelijke groet Bart Kablau
    8-4-2023 12:26:54
Je moet eerst inloggen om commentaar te leveren
vijverwijk
2929